ליווי כלכלי מעורך דין – כמה זה חשוב והאם כל אדם מסתדר עם זה?

למרבה הצער, משפחות רבות בישראל נאבקות מדי יום ביומו עם מצוקה כלכלית. המאבק לסגור את החודש ולצאת מהמינוס הוא מאבק חוצה גילים, מגזרים ומינים, אליו שותפים ישראלים רבים. במאמר הבא נעסוק בצעד חשוב לאנשים אלו: ליווי כלכלי מעורך דין, וננסה לענות על השאלה כמה זה חשוב והאם זה מתאים לכל אדם.

 

מה הקשר בין ליווי כלכלי לעורך דין?

מתוכניות הטלוויזיה למדנו שליווי כלכלי הוא תחום השמור למנטורים ומאמנים אישיים. גם עובדות סוציאליות ועמותות שונות עוסקות בכך. נשאלת השאלה אם כן: מה הקשר בין עורכי דין לליווי כלכלי? האמת היא שעורכי דין הם בדיוק האנשים המתאימים למשימה, מכיוון שיש להם את ההבנה והניסיון המשפטי הדרושים לשם כך. עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל ובחדלות פירעון מבינים את המצב של לקוחותיהם וגם כיצד ניתן לצאת ממנו, לכן רבים מהם מעניקים שירותים משלימים חיוניים של ליווי כלכלי.

 

אין יותר חשוב מזה

חדלות פירעון היא מצב בו אדם אינו יכול עוד לפרוע את חובותיו, מכיוון שסך ההתחייבויות שלו גבוה מסך נכסיו (מה שידוע גם בשם פשיטת רגל). כאשר זה המצב, ניתן להגיש בקשה להליכי חדלות פירעון, במסגרתם תיערך בדיקה כוללת על מצבו הכלכלי של החייב. בהמשך יוטלו על החייב הגבלות שונות (כמו למשל איסור יציאה מהארץ), והוא יחויב לשלם חלק מחובותיו בזמנים מוגדרים. בסוף תקופה זאת יקבל החייב הפטר, כלומר פטור מלא מתשלום חובותיו.

חדלות פירעון היא עסק ביש, ואיש אינו רוצה להגיע למצב זה. אולם סטטוס זה אינו גורר רק עונשים והתחייבות אלא גם שיקום כלכלי. הליווי הכלכלי מסייע לחייב לשבור את מעגל הקסמים ולצאת לדרך חדשה, והוא נעשה לרוב בליווי עורכי דין ויועצים נוספים אשר יודעים כיצד לסייע בכלכלת משפחה על היבטיה השונים (מחזור משכנתאות, מיסים, הקטנת צריכה וכדומה). לכן, לא מוגזם להגיד שאין דבר יותר חשוב מליווי כלכלי איכותי. הוא מה שמאפשר למשקי בית רבים להתקיים בכבוד ולמעשה לחיות בביטחון.

 

מתאים לכולם? לא בהכרח

ליווי כלכלי הוא צעד נדרש בשביל להתחיל דרך חדשה ומסודרת אולם הוא ממש לא צעד פשוט. בניגוד למה שמצטייר בתוכניות הריאליטי שיקום כלכלי לא מתחיל ונגמר תוך שעה וחצי. למעשה מדובר בעבודה שעשויה להיות די אפורה: צריך לעשות מעקב מדוקדק על כל ההוצאות, ההכנסות והנכסים ולרשום כל מה שיוצא או נכנס מהחשבון. בנוסף, מעורב בסיפור לא מעט ניירת, השוואות בין מוצרים שונים (ביטוחים, בנקים, משכנתאות וכדומה), וכן דרישה להדק את החגורה ולהקטין צריכה ככל הניתן.

כמעט כל אדם יכול להיכנס לחדלות פירעון או לצורך בליווי כלכלי. מספיק משבר אחד לא מתוכנן בשביל להתחיל להיאבק בתשלומים. אולם לא כל אחד יכול לצאת מזה עם ליווי כלכלי מעורך דין. זאת מכיוון שלמשימה זאת דרושים משמעת עצמית, חוש סדר מסוים ורצון גדול מאוד להצליח.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אנשי משפט
עורך דין
חלוקת רכוש בגירושין

בתהליך הגירושין, מתבצעת חלוקת רכוש בין הצדדים, דבר בעל השלכות כלכליות מרחיקות לכת. חלוקת הרכוש מהווה לעיתים רבות מקור סכסוך, המאט את הליך הגירושין. על פי החוק במדינת ישראל, בהליך

משפחה מצויירת על נייר קרוע
עורך דין משפחה
מה זה איזון משאבים בין בני זוג בגירושין

אחוז הגירושין במדינת ישראל הוא אחוז גבוה מאוד, ולא מעט זוגות מוצאים את עצמם מגיעים למדרגות הרבנות על מנת להסדיר את הליך הגירושין ביניהם. בין אם מדובר על גירושין שמתקיימים