המדריך המלא לנפגע בתאונת דרכים

לצערנו הרב, הסיכוי של כל אדם לעבור לפחות תאונת דרכים אחת בחייו הוא גבוה מנשוא. בכל רגע נתון, אנחנו או המכרים שלנו חשופים למעורבות בתאונות דרכים – הסכנה קיימת החל מהליכה מהבית לסופרמרקט השכונתי, בנסיעה באוטובוס ציבורי, ועד לנסיעה ברכב פרטי מהבית לעבודה. המדריך הזה מסכם את המידע הנחוץ שיש להכיר במידה ואי פעם תהיו מעורבים בתאונת דרכים.

 

נקלעתי לתאונת דרכים – מה עליי לעשות?

על אף הלחץ שנגרם מהמעורבות בתאונה, חשוב מאוד לדאוג למספר דברים שיקלו על תהליך הפיצוי כבר במקום שבו התרחשה התאונה. דבר ראשון, יש לאסוף את כל הפרטים של כל המעורבים: שמם, פרטי התקשרות, מספר הרישוי של הרכב, ומספר פוליסת הביטוח שלהם. שנית, במידה ואתם חשים בטוב, כתבו לעצמכם את השתלשלות האירוע עד לתאונה עצמה, כתבו את המיקום המדויק שבו התרחשה התאונה, ותצלמו את תוצאותיה. מומלץ לצלם את הפגיעות בכללותן – נזקים של הרכבים, וכן גם את הפגיעות הפיזיות של המעורבים. דבר שלישי, במידה ויש עדים לאירוע, חשוב מאוד לפנות אליהם ולבקש גם מהם את פרטי ההתקשרות שלהם.

 

טיפול רפואי

מיד לאחר ביצוע הפעולות במקום התרחשות התאונה, יש לפנות לטיפול רפואי מידי. בין אם מתפנים לאירוע על ידי מד"א, או פונים באופן עצמאי למיון או לקופת חולים, נדרש לשמור את הדוחות או את טפסי הביקור. על מנת למנוע בעיות עתידיות בפרוצדורת התביעה, יש לשים לב כי רשום בטפסים שהביקור הוא בעקרות תאונת דרכים, ואם מדובר במקרה כמו תאונת דרכים בדרך לעבודה, יש לדאוג שגם הפרט הזה כתוב בטפסים. אם נדרש מעקב רפואי לאורך זמן, יש לשמור את כל המסמכים – זה בהחלט יסייע לכם בתהליך התביעה.

 

מסמכים ובירוקרטיה

אחרי הבדיקות הרפואיות, נדרש להשיג מספר מסמכים לתהליך התביעה. בנוסף לטפסים הרפואיים, יש להצטייד בטפסי ביטוח החובה, רישיון הנהיגה, ודו"ח משמאי שהעריך את הנזקים הרכושניים. עם השגת המסמכים, יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה לדיווח התאונה. מומלץ להתייעץ ולקבל ליווי מעורך דין המתחה בתאונות דרכים על מנת לנהל את התביעה בצורה הולמת ומתאימה, כדי למנוע טעויות ובשביל להשיג פיצוי מקסימלי.

 

כיצד מתמודדים עם חברות הביטוח?

כדי להקשות על סיכוי הצלחת התביעה, חברות הביטוח לעיתים שולחים חוקרים חשאיים לנפגע על מנת להוציא ממנו מידע אודות מצבם הבריאותי. רצוי מאוד שלא לשתף עימם פעולה מכיוון שזה יכול לחבל בתהליך התביעה.

 

לסיכום, בכל שנה נפגעים בערך 25 מיליון אנשים בתאונות דרכים. התאונות הנפוצות ביותר הם בין כמה רכבים שונים, בין רכבים להולכי רגל, ובזמן האחרון גם בין רכבים לקורקינטים וקטנועים דו-גלגליים. מכיוון שהסבירות להיקלע בתאונת דרכים מאוד גבוהה, חשוב מאוד לדעת מהם השלבים הנדרשים על מנת לנהל את הפגיעה ואת התביעה שלאחר מכן בצורה הטובה ביותר.

 

תאונת דרכים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חיילים פצועים
עורך דין צבאי
פיצויים על שברי מאמץ בצבא – האם זה אפשרי?

אנשים ששירתו בעבר בצבא עשויים לגלות שהם סובלים מפציעות שונות שמקשות על ההתנהלות היום יומית בחיי האזרחות. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתציג בכל פעם פציעה

תביעת אובדן כושר עבודה
עריכת דין
"עיסוק סביר" – מה זה אומר?

בתביעות נזיקין המוגשות בישראל מחולקים הפיצויים שנפסקים לשני תחומים עיקריים: נזקי רכוש ונזקי גוף. נזקי רכוש הם הנזקים שנגרמים לרכוש של התובע כתוצאה מעוולה ובדרך כלל פשוט יחסית לחשב אותם.