מהן 2 התקופות אליהן מחולק הליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון הוא אחד ההליכים הנפוצים והמקובלים למחיקת חובות.  הליך זה מחליף למעשה את פקודת פשיטת הרגל, ומאפשר לחייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה.  זאת באמצעות תהליך הנמשך מספר שנים ומחולק ל–2 תקופות עיקריות כפי שנפרט במאמר זה

 

הליך חדלות פירעון והחלפת פקודת פשיטת הרגל

בעבר הלא רחוק, חייבים שהגיעו למצב של חדלות פירעון היו מכריזים על הליך פשיטת רגל, במסגרתו היו נמחקים חובותיהם. מלבד הבירוקרטיה הרבה שהתלוותה לתהליך, הרי שדבקה בו סטיגמה שלילית, כך שחייבים רבים נמנעו מלהיעזר בהליך ולפיכך, עלה הצורך בריענון החוק ובייעול התהליך ובמהלך 2019 הליך חדלות פירעון החליף את פקודת פשיטת הרגל.

 

מהם השינויים העיקריים שבוצעו במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

מלבד הצורך בריענון חוק פשיטת הרגל, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הביא להתייעלות התהליך שהפיכתו ליעיל ומהיר במיוחד וזאת בין השאר בשל צמצום הבירוקרטיה הנלווית. בנוסף, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שם לו למטרה את שיקומו של החייב והחזרתו למעגל העבודה עם כלים חדשים שיאפשרו לו להתנהל בצורה מושכלת ואחראית יותר.

 

מהן 2 התקופות אליהן מחולק הליך חדלות פירעון?

ייתכן ולחלק מהאנשים הליך חדלות פירעון נתפס כמעין פתרון קסם למחיקת החובות, אך למעשה מדובר בתהליך מקיף לשיקום כלכלי, תוך הגדלת שיעור פירעון החוב לנושים, כאשר הליך חדלות הפירעון מתחלק ל – 2 תקופות עיקריות כפי שמסביר עורך דין דניאל ינובסקי:

 

תקופת הביניים

לאחר הגשת הבקשה לפתיחה בהליך חדלות פירעון (ביוזמת החייב עצמו או מטעם הנושים), תחול תקופת הביניים, בה ייחקר מצבו הכלכלי של החייב ותיבחן מחויבותו להליך – הן מבחינת מוסר התשלומים כפי שיקבע הנאמן והן מבחינת עמידה בהגבלות ותנאים מחמירים, שימנעו ממנו לחזור על הטעויות הכלכליות שכבר ביצע והובילו אותו למצב זה.

 

תקופת השיקום הכלכלי

בסיומה של תקופת הביניים וככל והחייב אכן עמד בתנאים וההגבלות שנקבעו לו, בית המשפט ייתן לחייב צו שיקום כלכלי, המעיד למעשה על כניסתו של החייב לתקופת השיקום הכלכלי הממושכת וזאת בהתאם למתווה שנקבע לו. בסיומה של תקופה זו, יינתן לחייב הפטר מלא מיתרת החוב.

 

כיצד ניתן לעבור בהצלחה כל אחת מהתקופות הללו?

כל אחת מהתקופות הללו מלווה במשא ומתן ובדיונים מול הנושים ובית המשפט ובכדי לעבור את התקופות הללו בצורה חלקה ומתוך שמירה מלאה על האינטרסים הכלכליים שלכם, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, שיעניק לכם סיוע וליווי משפטי מקיף ומלא לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, המחליף את חוק פשיטת הרגל, הפך בשנים האחרונות לאופציה מועדפת להסדר חובות בקרב חייבים רבים, כאשר ההליך עצמו מחולק לשתי תקופות עיקריות: תקופת הביניים ותקופת השיקום הכלכלי. בכדי לצלוח היטב את התקופות הללו, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.

 

עו"ד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם