הליך גירושין – פתיחת תיק גירושין וחלוקת הרכוש – כך זה קורה

מדי שנה, חלק מהזוגות הנשואים בישראל מחליטים להיפרד. פרידה של זוג נשוי מתבצעת על ידי הליך גירושין. הליך זה נפתח עם פתיחת תיק גירושין, ולאחר מכן ממשיך אל השלב בו מחולק הרכוש בין בני הזוג המתגרשים. במאמר הבא נסביר כיצד פתיחת תיק הגירושין וכיצד חלוקת הרכוש מתרחשים בהליך הגירושין בישראל.

 

הליך גירושין בישראל

זוג נשוי שרוצה להיפרד, מסיבות כאלו ואחרות, יכול לעשות זאת בסיוע של עורך דין גירושין, על ידי פתיחה בהליך גירושין. הליך גירושין הוא ההליך שמאפשר לבני הזוג לבצע את ההיפרדות שלהם בצורה חוקית. להליך זה ישנן לא רק משמעויות הקשורות אל המשפחה, אלא גם משמעויות כלכליות, כמו חלוקת רכוש שנצבר במהלך התקופה בה חיו בני הזוג ביחד. על מנת שההליך יתבצע בצורה תקינה לפי החוק, יש להתחיל בפתיחת תיק גירושין.

 

פתיחת תיק

פתיחת תיק גירושין היא השלב הראשון שיש לבצע בהליך הגירושין בישראל. פתיחת התיק מתבצעת בבית הדין הרבני. בתי הדין הרבניים הם בעלי הסכמות לאשר גירושין של זוג נשוי בישראל. פתיחת התיק מחייבת תשלום אגרה ייעודית, וניתן להיעזר בעורך דין לצורך פתיחת תיק גירושין בצורה נכונה.

 

מה קורה לרכוש שנצבר?

כשבני זוג נשואים נפרדים, יש לכך עוד משמעויות שאי אפשר להתעלם מהן. למשל, במהלך התקופה בה חיו בני הזוג ביחד הם צברו רכוש משותף, ששימש את שניהם. דיני המשפחה קובעים מה יקרה לרכוש הזה, כאשר באמצעות הסכמים שונים ניתן לעגן זאת מבעוד מועד.

 

הסכם ממון

הסכם ממון נערך בין בני זוג שמתכוננים להינשא, או בין בני זוג נשואים. הסכם זה מעגן חלוקה של רכוש בין בני הזוג, במידה והם יחליטו להתגרש. חתימה על הסכם זה לא מעידה על היחסים של בני הזוג בשלב החתימה, אלא מהווה מעיין תעודת ביטוח להתרחשויות עתידיות לא צפויות. בני זוג שחתמו על הסכם ממון ומתגרשים, רכושם יחולק לפי מה שצוין בהסכם.

 

הסכם גירושין

כל זוג שמתגרש צריך לחתום על הסכם גירושין. בהסכם זה ניתן לקבוע גם ולעגן את חלוקת הרכוש. באמצעות עורך דין, ניתן להגיע לעמק השווה ולהסכים על חלוקת רכוש בצורה שתטיב עם בני הזוג, במידה והם מתגרשים בהסכמה, ועם הילדים שלהם.

 

איזון משאבים

במידה ובני הזוג לא חתמו על הסכם ממון ולא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע לרכוש במהלך הסכם הגירושין, יכול בית המשפט לחלק את הרכוש ביניהם לפי הסדר "איזון משאבים". בית המשפט יחלק את הרכוש שווה בשווה בין בני הזוג, מבחינת הערך הכלכלי של הרכוש.

 

סיוע מעורך דין

הליך הגירושין הוא לא הליך פשוט לביצוע, והוא כולל רגישויות רבות ומשמעויות רחבות, גם במישור הכלכלי. במידה ואתם לא בטוחים כיצד לנהוג, מוטב לקבל סיוע משפטי מעורך דין בכל הקשור לפתיחת תיק גירושין ולחלוקת הרכוש.

הליך גירושין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לימוד חוקים בפוקר
כללי
5 חוקי פוקר שחשוב שתכיר

פוקר הוא משחק ששבה את ליבם של אנשים ברחבי העולם במשך מאות שנים. השילוב של מיומנות, אסטרטגיה ופסיכולוגיה הופכת אותו למשחק הקלפים המועדף על רבים. בין אם אתם שחקנים ותיקים

פטיש וספר
עורך דין רשלנות רפואית
כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

הליכים רפואיים עשויים להסתיים בנזק, במקרים בהם היה ניתן למנוע את הנזק ובפועל הצוות הרפואי שהיה אמון על הטיפול הוא זה שגרם לו, הם מקרים שעשויים להיות רשלנות רפואית ובהתאם

פטיש וכסף
עורך דין תעבורה
הכל על תביעות פיצויים תאונות דרכים

  תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומתיים אשר עשויים להוביל לפציעות פיזיות, נזק לרכוש ומצוקה רגשית. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים מה הצעדים שעליכם לנקוט כדי להתמודד