דגשים ברכישת דירה למגורים

רכישת דירה למגורים היא אחת העסקאות היקרות ביותר שנבצע במהלך חיינו. בהתאם לכך, מדובר בתהליך ארוך שמלווה בבירוקרטיה רבה. על מנת להבטיח כי תהליך רכישת הדירה למגורים יעבור בצורה חלקה ובטוחה, ריכזנו עבורכם כמה דגשים חשובים בנושא

 

חשיבות ההכנה המוקדמת לפני רכישת דירה למגורים

שוק הנדל"ן הלוהט, הפך את עסקת רכישת המגורים לאחת העסקאות היקרות ביותר שנבצע במהלך חיינו, כך שאנשים רבים נעזרים בלקיחת הלוואה משלימה מהבנק (הלוואה המוכרת גם בשם – הלוואת משכנתא) בסכומים נכבדים ולתקופה ממושכת.

בהתאם לכך, תהליך רכישת הדירה הוא תהליך ממושך, הכרוך במספר פרוצדורות בירוקרטיות ובכדי שנוכל להבטיח לעצמנו ראש שקט וכניסה חלקה ובטוחה לדירה, ללא הפתעות יקרות ומיותרות, חשוב להיערך אל תהליך רכישת הדירה בהתאם. לפיכך, ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים בנושא.

 

בדיקת בדק בית

בין אם מדובר ברכישת דירה חדשה מקבלן ובין אם ברכישת דירה יד שנייה, לפני רכישת הדירה חשוב לראות את הדירה לאור יום, באופן שיאפשר לנו לבדוק היטב את מצבה הפיזי של הדירה ולאתר ליקויים גלויים לעין. ככל ואתם לא בקיאים בנושא ו/או מתעוררים ספקות מסוימים, ניתן להזמין אנשי מקצוע מומחים לערוך בדיקת בדק בית מקיפה ויסודית.

 

אל תמהרו לחתום על שום מסמך

לאחר שמצאנו את הדירה שמוצאת חן בעינינו ווידאתם כי מצבה הפיזי אכן משביע רצון, אנשים רבים נוטים לחתום על מסמכים שונים וזאת עוד לפני ניסוח חוזה רשמי בין הצדדים וייעוץ של עורך דין מקרקעין מומחה. בשלב זה חשוב להבין, כי כל חתימה על מסמך יכולה להיות מחייבת ואף לעלות ביוקר, הן מהבחינה החוזית והן מבחינת המיסוי.

 

ייעוץ וליווי משפטי עם עורך דין מקרקעין

אחד ההיבטים המשמעותיים בתהליך רכישת הדירה, הוא ההיבט המשפטי, אותו ניתן לבדוק היטב עם עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה בתחום. במסגרת תפקידו של עורך דין המקרקעין, ייבדקו הנתונים המרכזיים הבאים: מצב רישום הזכויות בדירה, בדיקת קיומם של שעבודים ועיקולים, התאמת מצבה התכנוני של הדירה לרשום בטאבו ועוד.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר בוחרים עורך דין מקרקעין?

לא מעט אנשים, אינם מבינים כראוי את חשיבות תפקידו של עורך דין המקרקעין ונוטים להתפתות לפתרונות זולים כמו לקחת את אותו עורך הדין של מוכר הדירה ו/או של הקבלן. אך למעשה, חשוב ומומלץ לבחור עורך דין שייצג אתכם נאמנה, ללא אינטרסים ושיקולים זרים אחרים.

 

לסיכום

תהליך רכישת דירה למגורים הוא תהליך ארוך ובירוקרטי ולאור סכומי העסקה הגבוהים, חשוב להיערך אל העסקה בצורה אופטימלית ובדגש על הבדיקות הפיזיות המקדימות והבדיקות המשפטיות המתאימות, אותן נוכל לבצע עם עורך דין מקרקעין מקצועי, אשר יבדוק בעיקר את מצבה התכנוני של הדירה והאם קיימים לה עיקולים / שעבודים מסוגים שונים.

עורך דין מקרקעין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זכוכית מגדלת ומאזניים
עורך דין פלילי
רצח מדרגה ראשונה – עונש

החוק בישראל מבחין בין סוגים שונים של עבירות המתה ואף קובע עונש אחר עבור רצח מדרגה ראשונה, שנייה וכן הלאה. במאמר הבא נעסוק במאפיינים המיוחדים של רצח מדרגה ראשונה, אך

תביעת ביטוח החיים נדחתה? כיצד לפעול?
עורך דין ביטוחים
תביעת ביטוח החיים נדחתה? כיצד לפעול?

חברות ביטוח פרטיות מציעות למבוטחים לבטח את עצמם בביטוח חיים. במשך תקופת הביטוח מעביר המבוטח לחברת הביטוח תשלום חודשי במטרה להגן על משפחתו במקרה של פטירה בטרם עת. למרבה הצער