מהם הגורמים העיקריים לתאונת דרכים?

תאונת דרכים זה ללא ספק מאורע לא נעים, לכל הצדדים המעורבים בו. עם זאת, אל לנו להתעלם מהנושא המעיק ולא ללמוד על הנושא. חשוב מאוד שנכיר את הגורמים העיקריים לתאונות דרכים, כדי שנדע להימנע מהן, או לפחות לעשות ככל שביכולתנו כדי למנוע אותן. זה נכון גם בכל מה שקשור לנהיגה שלנו, אבל מי מאיתנו שכבר יש לו ילדים עם רישיון נהיגה צריך לפקוח עינו על הנהיגה שלהם בדקדקנות יתר. המאמר יפרט על הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים

 

1.כבישים פגומים

רבות מתאונות הדרכים נגרמות עקב כבישים פגומים. נהג שנתקל בבור בכביש מהיר לדוגמא, נמצא בסיכון גדול מאוד לתאונת דרכים. אם נפגעתם מתאונת דרכים שמקורה בכביש פגום, כדאי מאוד לפנות אל פייפר כהן משרד עורכי דין כדי לתבוע את הצדק והזכויות שלכם מהמדינה.

 

2. נהיגה רשלנית

נהיגה רשלנית נפוצה בעיקר בקרב נהגים צעירים עקב חוסר הניסיון שלהם והפזיזות על הכביש שמאפיינת בעיקר אותם, אם כי גם נהגים מבוגרים יותר יכולים לנהוג באופן רשלני, לצערנו. הכוונה בנהיגה רשלנית היא לנהיגה רצופה בבחירות לא נכונות של נהגים.

לדוגמא, נהגים שעולים על ההגה עייפים ולא חדים עלולים להיתפס כרשלנים בבית המשפט. נהיגה תחת השפעת משקאות אלכוהוליים או סמים גם היא רשלנית. החומרים הללו פוגעים ביכולת שלנו לעשות בחירות נכונות בכל הקשור להתנהלות על הכביש. גם נהיגה במהירות מופרזת היא רשלנית, וכל נהג יכול להימנע מכך על ידי הורדה קלה של הרגל מהגז.

 

3. הסחות דעת

אנחנו חיים בעידן שבו דעתנו מוסחת בכל רגע ממשהו אחר. זמן הנהיגה שפעם היה זמן לנהיגה נטו, הפך לזמן מבוזבז בעבור מרבית האנשים, שרוצים לנצל אותו לצורך עשיית דברים אחרים. על כן, יש יותר ויותר מקרים בשנים האחרונות של נהגים שמשתמשים בטלפון הנייד שלהם בזמן הנהיגה.

מדובר על הסחת הדעת מספר אחד בקרב נהגים על הכביש, שלא מצליחים להתעלם מקיומו של הטלפון הנייד בחפצם בשעת הנהיגה, עושים בו שימוש, מה שמסיח את דעתם וגורם לתאונות דרכים. הסחות דעת יכולות להיות גם האנשים שיושבים ברכב עם הנהג, מפעילים מוזיקה או מדברים בקול רם מדי שעלול להסיח את דעתו של הנהג מהכביש ולגרום לתאונה.

 

4. פגמים במכונית

כיום יש על כבישי ישראל מכוניות רבות שיש בהן פגמים מסוכנים. הפגם הכי בעייתי במכוניות הוא בלמים לא מספיק טובים. בלמים הם הדבר הכי חשוב ברכב, אנחנו כנהגים חייבים שהבלמים שלנו יפעלו באופן מושלם כדי למנוע תאונות דרכים.

רבות מהתאונות נגרמות מבלמים שחוקים ולא מטופלים, שלא אפשרו לנהג לעצור את רכבו בזמן, וכך נגרמה התאונה. גם פנסים דהויים או חלשים מדי עלולים לגרום לתאונת דרכים, כי הם לא מספקים את העזרה הדרושה לנהג בזמן שעות הלילה החשוכות.

מהם הגורמים העיקריים לתאונת דרכים?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עורך דין
הוצאת דיבה: האם מותר לתבוע בפרסום אמת?

חוק איסור לשון הרע והוצאת דיבה הינם איסור שנגזר מחוק "כבוד האדם וחירותו" – שהוא אחד מחוקי היסוד. סעיפי החוק כוללים בתוכם את האיסור לפגוע בפרטיות האדם ובכבודו, ומציינים שכל

צדק ומשפט
משפט
פיטורין שנה לפני יציאה לגמלאות

בכל שלב בחיים, פיטורים הם לא עניין של מה בכך וצפויים להעמיד את המפוטר בפני התמודדויות מורכבות. יחד עם זאת, פיטורים של עובד רגע לפני פרישה לגמלאות הם עניין קשה

אש בוערת
משפט
איפה מותר ואסור להדליק אש על פי החוק

כמה היינו רוצים שהחוקים יהיו בידיים שלנו, ושנוכל לעשות כל מה שרק נרצה. עם כל הרצון הטוב, אם כל איש הישר בעיניו יעשה נמצא את עצמנו בבלאגן מוחלט, ולכן קיימים