ארבע סיבות נפוצות לזכאות לפיצוי על ידי חברת התעופה

טיסות, בימינו, הן אירוע נפוץ ושגרתי. חלקנו טסים מספר פעמים בשנה – לפגישות עבודה, לאירועים משפחתיים, לחופשות ועוד. לעתים הטיסה היא אירוע חלק וללא אירועים, אך לא אחת קורה שהטיסה כרוכה בבעיות ובתקלות. במקרים מסוימים, לחברת התעופה אחריות כלפי אותן תקלות ולכן היא מחויבת בפיצוי כלפי הנוסעים. כמה דוגמאות למקרים כאלה תוכלו למצוא במאמר הבא. 

קשה לנו לדמיין את החיים בלי טיסות. חברות התעופה מספקות לנו שירות חשוב וחיוני. לעתים הן פועלות בצורה מיטבית ויוצרות חוויה יעילה ומדויקת, אך במקרים אחרים החוויה פחות נעימה, בשל תקלות כאלה ואחרות. במאמר זה סקרנו בקצרה את המצבים בהם עשויה להיות זכאות להחזר. תוכלו למצוא מידע נוסף באתר www.rotbaumlaw.com.

 

ביטול טיסה

חשוב לציין כי לא בכל מקרה שבו חברת התעופה ביטלה את הטיסה, יהיו הנוסעים זכאים לפיצוי כספי. התשובה לשאלת הזכאות נמצאת בשתי שאלות שונות – מתי הודיעה חברת התעופה לנוסעים על ביטול הטיסה, וכן אם היו נסיבות מסוימות המסירות מהחברה את החובה לפצות את לקוחותיה.

ככלל, נוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין ביטול טיסה, אם הודיעו לו על ביטול הטיסה תוך פחות משבועיים לפני ההמראה ללא הצעת טיסה חלופית המאפשרת הגעה באותו זמן ליעד, וזאת כאשר לא נמצאו נסיבות מקלות כגון מלחמה, אסון טבע או השבתה שמונעת מהחברה להפעיל טיסות. כמו כן, יש לזכור כי במידה והתקיימו נסיבות אלה והחברה מסרבת לפצות את הלקוח, הוא זכאי ממנה לפיצוי מוגבר וזאת ללא הוכחת נזק.

 

איחור בטיסה

טיסה שהתעכבה במשך למעלה משמונה שעות, נחשבת כטיסה שבוטלה, וזכאות הלקוחות לפיצוי יהיו בהתאם לכללים שהוזכרו בסעיף הקודם, הנוגע לטיסות שבוטלו. אך מה לגבי טיסות שהתעכבו במשך זמן קצר יותר? במקרה כזה, הלקוח לא יוכל לקבל פיצוי כספי, אך באחריות החברה לספק לו מזון, שתייה ושיחת טלפון. במידה והטיסה התעכבה בטווח שבין חמש לשמונה שעות, זכאי הלקוח גם לבחור לבטל את הטיסה ולקבל את כספו בחזרה מחברת התעופה.

 

ביטול כרטיסי טיסה על ידי חברת התעופה

במקרים מסוימים, לקוח אינו מגיע לטיסה, בין אם לטיסה ראשונה ובין אם לטיסת המשך. במקרים כאלה, החברה מבטלת את כרטיס הטיסה שלו בכיוון חזור מבלי לפצותו. לכאורה, הדבר נמצא בתנאי ההתקשרות עם החברה, אך במקרים מסוימים יהיו הנוסעים זכאים לפיצוי על כך ולהשבת הכסף על הכרטיסים. מתי? למשל, כאשר נוסע אינו מגיע לטיסת המשך בשל איחור בטיסה הראשונה. במקרה כזה, הרי שאי ההגעה לטיסת ההמשך לא היה באשמת הנוסע, והוא יהיה זכאי לפיצוי.

 

פציעה במהלך טיסה

ככלל, חברת התעופה יכולה להיחשב כאחראית לנזק שנגרם לנוסע במהלך טיסה, ולכן במקרים של פציעה במהלך טיסה, ניתן, בהתאם להתייעצות עם עורך דין מתאים, לתבוע פיצויים מחברת התעופה. כמובן שיש להראות כי מדובר בנזק שנגרם שלא באשמת הנוסע.

איחור בטיסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אלו המקרים שמצריכים עו_ד לשון הרע
עריכת דין
אלו המקרים שמצריכים עו"ד לשון הרע

לשון הרע היא סכנה משמעותית שעלולה לגרום נזק רב לשמו הטוב של אדם או עסק. עם זאת, לא כל מקרה של ביקורת או הבעת דעה מהווה לשון הרע, ויש להבחין בין חופש הביטוי החוקי לבין פגיעה בלתי חוקית בשמו הטוב של אדם או גוף. במאמר זה נסקור את המקרים העיקריים שבהם נחוץ ייצוג משפטי של עורך דין המתמחה בדיני לשון הרע, ונסביר את החשיבות של טיפול מקצועי ומהיר במקרים אלו.   פרסום כוזב ומכפיש ברשת רשתות החברתיות והאינטרנט הפכו לזירה נוחה לפרסום תכנים פוגעניים ולשון הרע. פרסומים כוזבים, לעגניים או משפילים עלולים לגרום נזק כבד למוניטין ולשם הטוב של אדם או עסק. לעיתים קרובות, פרסומים אלו מתפשטים במהירות ברשת ויכולים להגיע לקהל רחב של גולשים. עורך דין מנוסה יוכל לפעול במהירות כדי לדרוש הסרת התכנים הפוגעניים, לחסום את התפשטותם ברשת, ולדרוש פיצויים על הנזקים שנגרמו. אם תעיינו באתר כמו https://www.hahn-law.co.il/ תוכלו לקבל מידע בנושא.   התבטאויות פוגעניות של

עורך דין משפחה
עורך דין משפחה
מה המשמעות המשפטית של כתובה?

במהלך החתונה מוצאים עצמם, החתן והכלה, משתתפים בטקסים רבים שאינם מוכרים או ברורים להם בהכרח. כחלק מהתהליך, נלקח החתן טרם החופה לחתום על הכתובה, אותה הוא מעניק לכלה מתחת לחופה.

כללי
מהו מודל PEST ואיך הוא קשור לעורכי דין?

עולם העסקים מחייב אותנו לחשוב תמיד כמה צעדים קדימה ולתכנן היטב את הצעדים הכלכליים שלנו לטווח הרחוק, בכדי לשמור על יציבות כלכלית ואף להביא להתפתחות וצמיחה. כך, ייעוץ אסטרטגי ובניית